11 lut 2015

Wspólne dzierganie i czytanie 28

Wraz z Maknetą i innymi ludziskami pokazuje co dziergam i czytam.

Dziergam sweter mamy. Mam na dokończenie 7 dni. Jakoś ostatnio nie miałam czasu na intensywne dzierganie. Dziś wzięłam się za rękawy i mam nadzieję, że szybko pójdą.

Skończyłam czytać (słuchać) Bartek Zwycięzca. Akcja rozgrywa się we wsi Pognębin w województwie wielkopolskim. Trwa zabór pruski. Główny bohater jest chłopem, ma żonę i dziecko. Wybucha wojna prusko-francuska. Chłopów wcielają do wojska. Bartka też. W czasie pierwszej bitwy udaje mu się zwrócić uwagę generała. Zostaje odznaczony krzyżem. Po zakończeniu wojny myślenie Bartka, a i też sam Bartek zmieniło się. Wraca do swojej wsi, do swojego gospodarstwa. Tam też dużo rzeczy pozmieniało się.  Książkę, a raczej opowiadanie bardzo polecam.

ściągacz spiralkowy do góry nogami


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz